Poznaj skuteczne sposoby na regenerację organizmu po treningu

Poznaj skuteczne sposoby na regenerację organizmu po treningu

Regeneracja po treningu – dlaczego jest tak istotna?

Bardzo często zapominamy, że sam trening i dieta to nie wszystko. Aby zrealizować swoje plany treningowe konieczna jest odpowiednia regeneracja.

Dotyczy ona zarówno odpowiedniego sposobu odżywiania po treningu, którego celem jest uzupełnienie zużytych pokładów glikogenu z mięśni i wątroby oraz regeneracja mikrouszkodzeń, jak i określonych czynności przyspieszających odnowę.

W przypadku profesjonalnych sportowców pracuje nad tym sztab ludzi – dietetyków sportowych, masażystów, czy psychologów (tak, nastawienie psychiczne jest równie ważnym elementem, co masaż spiętych mięśni). Sportowcy amatorzy muszą zatroszczyć się o swój organizm sami.

Polecane metody na regenerację po treningu

Po pierwsze sen. Pamiętaj że trenując musisz dbać o odpowiednią ilość snu. Tej formy regeneracji, kiedy odpoczywają wszystkie podstawowe narządy i wycisza się układ nerwowy nie można w żaden sposób zastąpić.

Po drugie dieta. Należy pamiętać o odpowiednim posiłku potreningowym uwzględniającym zarówno białka, jak i węglowodany. Oczywiście będzie on wyglądał inaczej w zależności od Twoich celów treningowych.

Jeśli nie mamsz możliwości przygotowania odpowiedniego posiłku bezpośrednio po wysiłku warto sięgnąć po odżywkę białkową, w szczególności białko serwatkowe hygrolizowane przygotowane z wodą, mieszankę aminokwasów egzogennych, czy specjalny napój potrenigowy uzupełniający utracone elektrolity.

Bardzo dobrą propozycją po intensywnym biegu, czy treningu siłowym jest rolowanie. To bezpieczna i łatwa metoda automasażu, którą możesz zastosować samodzielnie w domu o ile jesteś posiadaczem rolera, czyli specjalnego wałka wykonanego z pianki. Rolowanie umożliwia pozbycie się wszelkich napięć mięśniowych. Zaleca się taką samą ilość zajęć mobility (z użyciem rolera), co innych treningów.

Oczywiście świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z sauny fińskiej lub infrared. Jest to świetna metoda nie tylko umożliwiająca rozgrzanie utrudzonych treningiem mięśni, ale też pozbycia się toksyn.

Jeśli masz możliwość, warto skorzystać z usług profesjonalnego masażysty czy fizjoterapeuty.

Suplementy diety wspomagające regenerację po treningu

Stosowanie suplementów diety jest powszechnym sposobem na odpowiednie odżywienie Twojego organizmu, pod warunkiem, że przestrzegasz również powyższych zasad regeneracji po treningu. Oprócz picia dużej ilości wody oraz zażywania podstawowych kompleksów witamin i minerałów warto spojrzeć szerzej na kwestię regeneracji i sięgnąć po niesztampowe rozwiązania. Jednym z nich jest stosowanie oleju CBD full-spectrum. Przy pomocy dozownika aplikujesz preparat pod język i dostarczasz organizmowi cenne kanabinoidy – naturalne związki chemiczne, odpowiedzialne m.in. za łagodzenie bólu i szybką regenerację ciała i ducha. Doskonałym rozwiązaniem dla sportowców jest olej w liposomach.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl